گاهنوشت حسن صالحی

دلم میخواهد به زبان ساده سخن بگویم

گاهنوشت حسن صالحی

دلم میخواهد به زبان ساده سخن بگویم

گاهنوشت حسن صالحی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

فال

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۵ ق.ظ

در طول سه سال ، سه بار با یک نیت خاص به حافظ تفأل زدم.

هر سه بار یک شعر آمد...


          

          همایی چون تو عالی قدر حرص استخوان تاکی                                             دریغ آن سایه‌ی همت که بر نااهل افکندی

                               



  • موافقین ۱ مخالفین ۲
  • ۹۱/۱۱/۰۴
  • ۹۸۸ نمایش
  • حسن صالحی

نظرات (۶)

لابد فردا به قاری قرآن
پس فردا به کاتب قرآن
پسون فردا هم دوست دار قرآن
پسین پسون فردا هم تمیز کننده ی قرآنای حرم
پسان پسین پسون فردا هم ...

بی خیال...
 هر جور راحتی!
پاسخ:
حالا ما یه چیزی گفتیم!
خودتو ناراحت نکن
احساس می کنم این فالی که زدی بیشتر یه جورایی داره خودت رو زیر سوال میبره
دست از دنیا و مادیات بکش
امان از مادیات
مادیات
مادیات
من کلا به قرآن تفال می زنم.

پاسخ:
من به حافظ قرآن

خدا دوست داره،برا همین بهت تلنگر میزنه
من رو هم دعا کن
یا علی
پاسخ:

سید جان تو رو خدا خودتو معرفی کن!

من هزارتا سید میشناسم

 

ایشالا که قدمم واسه گاهنوشتت خوش یمن باشه...

وگرنه ما نیز، پی آهی میرویم!!!
درود بر دوست خوبم حسن آقا!!!!

این مطلب زیر پایین رو داشته باش تا آخرش بهت بگم یعنی چی:

(شرح بیت:  جای افسوس است که همای عالیقدر مثل تو این اندازه حرص استخوان خوردن داشته باشد; حیف از آن سایه همّت که بر نااهل انداختی ،قدما معتقد بودند که هما مرغ خوش یُمنی است و سایه آن بر سر هر که بیفتد به دولت و سلطنت خواهد رسید، خوراک این پرنده استخوان است و غالباً از این جهت مورد تحسین شعرا واقع می شود، چنانکه در این بیت سعدی :همای بر همه مرغان از آن شرف دارد که استخوان خورد و جانور نیازارداما در بیت مورد بحث علاقه هما به استخوان ِ کم بها و بی مقدار، مورد سرزنش واقع شده است از این نظر که هنگام خوردن استخوان ناگزیر سایه هما بر استخوان می افتد، حافظ حیف می داند که مرغ هما به استخوان علاقه داشته باشد و درنتیجه سایه آن مرغ عالی قدر که مایه سعادت است بر استخوان ناقابل بیفتد،خود را همای عالیقدر و جهان را جیفه پستی مثل استخوان تلقی کرده ، به خود می گوید حیف از تو که برای تأمین معیشت به کار جهان پرداخته ای و از آن حمایت می کنی)

حالا دو کلام حرف حساب:
میدونی مفهوم این بیت درباره تو چیه!؟؟
میخاد بگه بهت که:
      
تو جوون به این خوبی! """" چرا پس توکلت رو به غیر خدا میکنی؟؟؟""
                                                که بر "نااهل" افکندی!!!؟

و در آخر به یادت باشه واسه همیشه:
رسول اکرم(ص):

خداوند عزوجل می فرماید: هیچ مخلوقی نیست که به غیر من پناه ببرد، مگر این که دستش را از اسباب و ریسمان های آسمان ها و زمین کوتاه کنم، پس اگر از من بخواهد عطایش نکنم و اگر مرا بخواند جوابش ندهم.


و بازم درجایی دیگه حضرت رسول میفرمایند:


مَنْ تَوَکَّلَ عَلَى اللّه کَفاهُ مَؤنَتَهُ وَرِزْقَهُ مِنْ حَیْثُ لایَحْتَسِبُ؛

هر کس به خدا توکل کند، خداوند هزینه او را کفایت مى کند و از جایى که گمان نمى برد به او روزى مى دهد.

ایشالا از جایی که نمیدونی یه خانوم صالحه ای قسمتت کنن
بهترین شوهر دنیا!!!!!!!!!!!!!!

یامهدی
1001
پاسخ:
سلام جواد جان!
بالاخره پای شما هم به گاهنوشت ما باز شد.
اونم اینجوری پر و پیمون...
در مورد دعای آخرت: آمین ، آمین ، آمین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی