گاهنوشت حسن صالحی

دلم میخواهد به زبان ساده سخن بگویم

گاهنوشت حسن صالحی

دلم میخواهد به زبان ساده سخن بگویم

گاهنوشت حسن صالحی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

درس سفر

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ب.ظ

رفتیم کربلا و برگشتیم.. به قول یکی از رفقا سفر رویایی بود...

از نظر معنوی که به جای خود...

اما از نظر مادی .. خواب و خوراک و بقیه امکانات .. واقعا غیر قابل تصور بود...

خیلی راحت و عالی بدون هیچ دغدغه ای رفتیم و برگشیم ... مثل یه سفر تشریفاتی بود...

بهترین غذا.. بهترین ماشین... بهترین مکان... بهترین میزبان.. بهترین همسفر..

من و حمید و روح الله که توقع همچین شرایط عالی را نداشتیم...

اما سه تایی توکلمون به خدا بود... (البته اون دوتا خیلی کارشون درسته ها ؛ به من نگاه نکنید!)

در کل سفر این عبارت قرآن برام تداعی میشد که:

" الیس الله بکاف عبده"

آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟!


این سفر مثل یه تمرین بود برای من که بفهمم باید همه ی زندگی را به خدا سپرد...

...

یه داستان میخوندم:

میگن توی یه شهری قحطی اومده بود، یه نفر یه غلامو دید که اصلا نگران نیست و از قحطی ترسی نداره. بش گفت چرا اینقدر بیخیال قحطی هستی؟

غلام جواب داد: من یه مولای پولدار دارم که اموال و املاکش اینقدر زیاده که اصلا قحطی بش اثری نداره.. منم که جیره خور همون مولام .. پس نگرانی ندارم..

اون شخص با خودش گفت: ما هم بنده ایم و مولایمان خداست . خدایی که غنی مطلق و مهربان بی همتاست. مالک همه چیز و رب همه ی عوالم... همون خدایی که قول داده روزی ما را بدهد...

پس دلیلی ندارد که نگران باشیم...

چند وقت پیش حال خوشی بم دست داد و فالی به حافظ زدم... چقدر قشنگ گفت..

"مکن حافظ از جور دوران شکایت                     چه دانی تو ای بنده، کارخدایی؟"



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۰/۲۱
  • ۹۸۷ نمایش
  • حسن صالحی

نظرات (۱۷)

  • اسلامی بیدگلی
  • سلام حسن جان کی میای بریم پرپروک؟
    دلم خیلی برات تنگ شده
    سلام الآنه چرا نمیای پیشم؟
    در مورد سیاست گذاری در حوزه اشتغال زنان با هم صحبت کنیم
    حتی المقدور جلسه رو در دفتر کارم برگزار کنیم

    سلام حاجی
    چرا نیومدی پیشم؟ دلم برات تنگ شده
    خدا خیرت بده 
    1000 تومان هم بریز توی شارژیوی جان محمدی
    سلام آقای صالحی 
    به دلیل بالاتر شدن نمره شما در درس آمار ترم بعد دوست دارم برای جمعی از (بچه های کد پایینی) شما رو به عنوان استاد حل تمرین انتخاب کنم
    با من باش حسن جان
    سلام حسن خوبی؟ دلم برات خیلی خیلی تنگ شده
    دوست داشتم الآن پیش هم بودیم
    سلام حسن خوبی؟
    دلم برای بچه ها تنگ شده
    جواد رفته دانشگاه؟
    نون هم زیاد بیار
    سلام حسن غذای منو از سلفیو گرفتی؟
  • جمعی از اهالی موج
  • حسن حالتو می گیریم
    با نظر حاجی موافقم
  • حاج حسین سازور
  • سلام حسن 
    آبروتو می برم چرا همش از دیکشنری و یه اینطور چیزهایی صحبت می کنی؟
    دوست داشتی مثل من بودی؟!!!
    ....
    پاسخ:
    ؟؟؟؟؟؟
  • مصطفی مطلبی
  • خیلی خیلی زیبا
    لذت بردم
    پاسخ:
    نظر لطفتونه..
    سلام حاج حسن
    میبینی من نمیام دیگه کسی نیست تو وبلاگت پیام بذاره.

    پاسخ:
    آره والا.
  • حسین سازور
  • بزنید تو دیکشنریاتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    مار از پونه بدش میاد..
    ...
    سلام حسن آقا
    این چند تا پست اخیرت یه جوراییه.
    چی شده؟ چه خبره؟

    پاسخ:
    سلام آقا سید
    والا خبر خاصی نیست.
    بعضی وقتا اینجوریم دیگه....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی